Nasz zespół


Dyrektor Szkoły
Leszek Ossowski – dyrektor szkoły, nauczyciel matematyki i geografii. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Geografii (Zakład Ameryki Łacińskiej , Instytut Krajów Rozwijających się), także studiów podyplomowych z Zarządzania Oświatą i Matematyki. Od początku kariery zawodowej związany z szeroko rozumianą edukacją. Po studiach przez dwa lata pracował dla „Gazety Wyborczej” i Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach akcji „Szkoła z Klasą”. Po przeprowadzce do Trójmiasta zatrudniony w Sopockiej Szkole Wyższej i w Sopockich Szkołach Autonomicznych, potem w Gdańskich Szkołach Autonomicznych na stanowisku dyrektora Gdańskiego Liceum Autonomicznego. W latach 2010–2013 dyrektor w międzynarodowej szkole podstawowej Warsaw Montessori School, następnie dyrektor Szkół im. Cecylii Plater-Zyberkówny. W latach 2011-2013 współpracował z Instytutem Badań Edukacyjnych będąc ekspertem w gronie przyrodników. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, KIK. Prywatnie mąż Doroty, tata Tosi, Ani i Franka.


Zespół:

Ligia Pawlak-Basińska – nauczyciel jęz. polskiego, wychowawczyni klasy IV w roku 2019/20. Absolwentka Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji oraz Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, dokształcała się także na Uniwersytecie Notre Dame w stanie Indiana w USA, absolwentka licznych kursów i szkoleń, w tym XVII Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego, wieloletnia instruktorka harcerska, organizatorka imprez turystycznych oraz kulturalnych, w tym spotkań z artystami, koncertów i licytacji, wycieczek, rajdów i obozów. Uwielbia wędrówki i gra na gitarze. Swoje pasje wplata w zajęcia języka polskiego, przez co lekcje bardziej angażują dzieci i młodzież. Prywatnie mama dwojga dzieci.


Izabela Lachawiecnauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Absolwentka Pedagogiki Rewalidacyjnej i licznych studiów podyplomowych: Pedagogika resocjalizacyjna, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Zarządzanie oświatą. Ponadto pogłębia wiedzę na kursach i warsztatach. Między innymi ukończyła kurs międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat Przyjaciele Zippiego. W ostatnich latach pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i terapeuta w Szkole Podstawowej im. F. Chopina w Książenicach. Wcześniej nauczyciel w Przedszkolu Niepublicznym Kajtek w Adamowiźnie oraz przedszkolu Wesoły Autobus w Książenicach, gdzie pełniła funkcję dyrektora ds. dydaktycznych.
Współpracowała z Przedszkolem Niepublicznym Promyk w Ojrzanowie, w którym była odpowiedzialna za nauczanie indywidualne dziecka z niepełnosprawnością ruchową.


Weronika Bieńkowska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i jęz. francuskiego. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Od lutego do czerwca 2017 roku w ramach wymiany studenckiej studiowała w La Haute École Charlemagne w Liège (Belgia). Jej specjalność to edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Jest aktywnie działającą Instruktorką Związku Harcerstwa Polskiego. Od 2013 r. prowadzi 1 Nadarzyńską Gromadę Zuchową “Radosne Wilczęta”.
Uczestniczyła jako współorganizator i wychowawca w licznych biwakach, rajdach, zimowiskach, obozach harcerskich. To właśnie harcerstwo rozbudziło w niej pasję do kształtowania wiedzy oraz charakteru młodego człowieka. Ma uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Interesuje się językiem francuskim.
Lubi poezję śpiewaną oraz gra na gitarze, czego chętnie uczy innych.


Agata Czyrka – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ukończyła również pedagogikę korekcyjną na tej uczelni. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela oraz dyrektora w placówkach przedszkolnych i szkołach – m.in. Akademii Maluchów w Warszawie czy placówkach edukacyjnych Tosi i Franka w Grodzisku Mazowieckim. Posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć metodą Glottodydaktyki Ojczystojęzycznej prof. Rocławskiego, Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz i „Dziecięcej Matematyki” prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Zafascynowana Pozytywną Dyscypliną, aktywnymi metodami nauki i rozwijaniem wewnętrznej motywacji u dzieci. Prywatnie żona Krzysztofa oraz mama Poli i Lilianny.


Natalia Janiak – nauczyciel jęz. angielskiego. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, filolog oraz absolwentka Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W ostatnich latach pracowała jako nauczyciel jęz. angielskiego w Szkole Podstawowej nr 26 w Łodzi, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jej zainteresowania skupiają się wokół kultury i metodyki jęz. angielskiego. W szczególności wokół zagadnień związanych z rozwijaniem sprawności mówienia i pisania w języku obcym. Nieustannie doskonali swój warsztat, wychodzi ze schematów. Na swoich lekcjach wykorzystuje różne metody i techniki.
Prywatnie żona Sylwestra, mama Jakuba i Mikołaja.



Dorota Ossowska
–  nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i jęz. niemieckiego; ukończyła studia na kierunku filologia niemiecka na Uniwersytecie Warszawskim oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami terapii pedagogicznej w Wyższej Szkole Przymierza Rodzin. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi na etapie edukacyjnym 0-III, w klasach starszych, gimnazjum i liceum, które zdobyła między innymi w Społecznym Gimnazjum nr 20 Raszyńska w Warszawie, w Zespole Ogólnokształcących Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Warszawie i w Sopockiej Szkole Autonomicznej. W swojej pracy zawodowej jest zwolenniczką metod opartych na obserwacji i praktycznym działaniu, odkrywaniu świata za pomocą zmysłów i doświadczeń. Jest nauczycielem ciągle poszukującym, dlatego przeszła kurs doskonalący “Pedagogika Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego”. Jej pasją są języki obce, rękodzieło i gotowanie.


Joanna Witkowska – psycholog, terapeuta, nauczyciel wspierający. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi. Prowadziła zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Ośrodek Wczesnej Interwencji w Warszawie, Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju Dziecka „Huśtawka” w Grodzisku Mazowieckim). Jako psycholog szkolny udzielała wsparcia psychologicznego i prowadziła terapię uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Grodzisku Mazowieckim. Doświadczenie w pracy z grupami przedszkolnymi zdobywała jako nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Montessori „Wielki Mały Świat” w Książenicach. Lubi gotować, chodzić po górach, zajmować się ogrodem.


Krzysztof Karlicki –  trener szermierki, nauczyciel WF. Absolwent AWF Warszawa, kierunek wychowanie fizyczne, magister wychowania fizycznego. Założyciel oraz trener szermierki w Grodziskim Klubie Szermierczym. Drużynowy Mistrz Polski Seniorów 1991 (z AZS-AWF Warszawa), uczestnik Uniwersjady Sheffield 1991, Członek Kadry narodowej na mistrzostwach Europy w szabli Wiedeń 1991. Prywatnie mąż Iwony, tata Michała, Maćka i Mai.



Łukasz Mędrzycki – nauczyciel przyrody i geografii. Absolwent studiów geograficznych na Uniwersytecie Warszawskim, dodatkowo podyplomowe studia z polonistyki i pedagogiki na UW. Od 2008 roku współpracownik Centrum Nauki Kopernik (m.in. animator, demonstrator, trener, autor, ekspert, koordynator). W latach 2013-19 prezenter w Planetarium Niebo Kopernika. Trener warsztatów dla nauczycieli w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wykładowca i trener na uniwersytetach dziecięcych. Autor podręczników do geografii. Lubi m.in. czytać, podróżować, pielęgnować rośliny, gotować i strzelać z łuku.

Anna Rajkowska – nauczyciel historii. Absolwentka historii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie o specjalizacji nauczycielskiej i archiwalnej, a także studiów podyplomowych z dydaktyki Wiedzy o Społeczeństwie. Od 2007 roku pracowała w Instytucie Pamięci Narodowej jako archiwista, tworząc m. in. portale edukacyjne. Od 2012 roku pracowała w Szkole Podstawowej i Gimnazjum „Promienie” w Nadarzynie jako nauczyciel historii i WOS. Jej pasją jest śpiew i rękodzielnictwo. Prywatnie żona i mama czwórki dzieci.


Kamil Janiszek – instruktor piłki nożnej i lekkoatletyki. Absolwent WSKFiT Pruszków, kierunek wychowanie fizyczne, magister wychowania fizycznego. Czterokrotny reprezentant Polski w hokeju na rolkach. Były zawodnik hokeja na lodzie I ligowej drużyny „Legia Warszawa” i II ligowej drużyny „Warsaw Capitals”. Były zawodnik hokeja na rolkach i ligowej drużyny „Kobra Brwinów”.   Od 10 lat licencjonowany instruktor wrotkarstwa w pruszkowskim i brwinowskim klubie nauki jazdy na rolkach.


dr Monika Kącka-Rodak – prowadząca zajęcia popołudniowe / nauczyciel j. polskiego – Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2014 r. uzyskała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. W 2017 r. ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Kształcenia Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS. Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne – zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci (Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szkoła Podstawowa i Gimnazjum „Promienie”). Przez pięć lat pełniła funkcję wychowawcy na obozach letnich i zimowych. Lubi pracować z dziećmi, rozwijać ich potencjał i rozbudzać zamiłowanie do języka i literatury. Prywatnie szczęśliwa żona i mama.



Anna Mądra – nauczyciel plastyki, techniki oraz informatyki. Magister technologii żywności, absolwentka warszawskiej SGGW, a w ramach studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Łódzkiej ASP. Swoje szeroko zakrojone pasje artystyczno-techniczne realizuje jako nauczyciel, a także instruktor ceramiki. W pracy z dziećmi i młodzieżą wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii i pedagogiki twórczości, rozwija indywidualne zdolności uczniów do twórczego myślenia i działania. Pracuje w szkołach podstawowych (do niedawna również w gimnazjach) oraz w swojej pracowni ceramiki i witrażu. Prywatnie – żona, mama dwójki dorastających dzieci, miłośniczka przyrody, kolekcjonerka roślin pnących.


Matthew Glabinski – American Native Speaker; wspiera zajęcia z angielskiego, sportowe, konwersacje. Ukończył z wyróżnieniem William Fremd Highschool. W sierpniu 2019 roku przyjechał na rok do Polski ze Stanów Zjednoczonych z Illinois. Interesuje się astrofizyką, ekonomią i informatyką oraz piłką nożną. W roku 2018, 2019 uzyskał uprawnienia sędziowskie (Illinois referee soccer committee) i pracował jako sędzia piłkarski na meczach IHSA i YSSL.


Krzysztof Marciniak – nauczyciel muzyki. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2004-2009) i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, (Kształcenie Muzyczno-Ruchowe). Swoją wiedzę i warsztat poszerzał u wielu autorytetów w kraju i za granicą, a w roku 2012 uzyskał certyfikat „Muzykoterapia”. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel muzyki, muzykoterapeuta, instruktor rytmiki i tańca. W 2013 roku założył Akademię Edukacji Artystycznej i Pedagogicznej „Bajka” i prowadzi zajęcia dodatkowe w przedszkolach i szkołach na terenie powiatu pruszkowskiego. W swojej pracy stawia na rytm i ruch. Jest zwolennikiem metody Emila D`alcroze i Batti Strauss.

Od 2014 roku prowadzi szkolenia nauczycieli. Jego podopieczni często reprezentują przedszkola na scenach w powiecie pruszkowskim, zdobywając liczne wyróżnienia na konkursach piosenki i tanecznych takich jak: „Mazovia Cup” w Brwinowie, Konkurs Piosenki Przedszkolnej w Nadarzynie, Konkurs Piosenki Religijnej w Pruszkowie i Nowej Wsi.


Daniel Olenderek instruktor Capoeira. Pseudonim sportowy Contramestre Lagarto.Trenuje Capoeira od 1996 roku. W 2000 i 2001 zajął wraz z drużyną pierwsze miejsce w pokazach na międzynarodowej prezentacji grup capoeira podczas Summer Capoeira Meeting w Hamburgu.
Jest organizatorem licznych warsztatów, pokazów i festiwali brazylijskich. Trenował grupy w Katowicach ,Wrocławiu, Tychach i Tarnowie. Obecnie prowadzi zajęcia w różnych szkołach i klubach sztuk walk na terenie Województwa Mazowieckiego. Posiada licencję instruktora samoobrony wydaną przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

Anna Mrozowska – instruktor baletu. Ukończyła Wyższe Studia Pedagogiki Baletu i Podyplomowe Studia Teorii Baletu na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Kurs Metodyki Nauczania Tańca Klasycznego Nicol Cavallin z Opery Paryskiej.
Była pracownikiem Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie jako nauczyciel tańca klasycznego i opiekun praktyk teatralnych. Była asystentem choreografa baletu “Pan Marimba” w Teatrze Wielkim w Warszawie oraz nauczycielem tańca flamenco w Studiu Taneczno-Aktorskim przy Szkole Baletowej. Jako uczennica Szkoły Baletowej w Warszawie występowała w baletach i operach Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Jako tancerka pracowała w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Jest dyplomowanym instruktorem metody Pilatesa. Od dwudziestu lat prowadzi zajęcia baletowe dla dzieci i młodzieży i to lubi najbardziej. Jest mężatką i ma czworo dzieci.

Anna Szymaszczyk – prowadzi zajęcia popołudniowe Dociekania Filozoficzne. Absolwentka Wydziału Pedagogiki UW, a także licznych studiów podyplomowych. Od zawsze zafascynowana nieoczywistością świata, człowieka i próbami ich badania.Od wielu lat prowadzi dociekania filozoficzne z uczniami szkół podstawowych i gimnazjów. W ramach Stowarzyszenia Phronesis  stara się propagować i praktykować rozwój różnych aktywności myślowych np. szkoliła nauczycieli w realizując projekt Pozwolić uczniom myśleć – organizowany przez Stowarzyszenie Phronesis i Gnieźnieńską Szkołę Wyższą Milenium.   Współorganizatorka Labiryntu Filozoficznego dla dzieci i dorosłych w Podkowie Leśnej oraz współautorka eksperymentu pedagogicznego pod nazwą Myślenie na scenie – adresowanego do uczniów starszych klas szkoły podstawowej i gimnazjum. Prywatnie jest mężatką, ma trójkę dorosłych dzieci. Lubi muzykę klasyczną. Wspaniale czuje się w otoczeniu natury.


Leszek Łabęcki – nauczyciel religii. Absolwent Wydziału Filozofii (specjalność Etyka) Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Studiów Podyplomowych (Studia Katechetyczno – Teologiczne na Bobolanum w Warszawie). Od 2001 roku jest katechetą.  Ważne jest dla niego, by dzieci poznawały i wyrażały w swoim życiu Bożą miłość. Jestem mężem i ojcem czwórki dzieci, lubi majsterkować, grać na gitarze, pływać.



Magdalena Srebrowska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (specjalizacja: psychologia kliniczna). Ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Uczestniczka licznych szkoleń psychologicznych dotyczących pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, w szczególności z autyzmem. Przez kilka lat związana z Fundacją Manzana, w której jako trener realizowała warsztaty psychologiczne dla dzieci i młodzieży.
Od pięciu lat pracuje w kilku niepublicznych podwarszawskich przedszkolach, gdzie czuwa nad prawidłowym rozwojem dzieci oraz prowadzi terapię z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Szansa” oraz w Centrum Rehabilitacji Ruchowej i Mowy „RIM” zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci, konsultacjami dla rodziców, badaniem gotowości szkolnej oraz terapią. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch córek.


Agnieszka Okła-Barwicka – neurologopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta metody Tomatis; absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunkach Pedagogika – resocjalizacja i profilaktyka społeczna oraz Logopedia i Uniwersytetu Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej na kierunku Neurologopedia. Pogłębia swoją wiedzę i umiejętności na licznych szkoleniach i warsztatach. W pracy wykorzystuje interdyscyplinarną wiedzę oraz indywidualne, holistyczne podejście do dziecka. Specjalizuje się w diagnostyce i terapii zaburzeń mowy tj. dyslalia, opóźniony rozwój mowy, afazja. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Karolina Domańska – studentka trzeciego roku w Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia twórczość Jane Austen. Pasjonuje się narciarstwem, tenisem oraz jazdą konną. Późną jesienią oraz zimą wyjeżdża na narty, gdzie może trenować pod okiem mistrza Polski. Jest niezmiernie szczęśliwa, że odkryła w sobie kolejną pasję, nauczanie dzieci i młodzieży, dzięki której może realizować się na polu zawodowym. Po ukończeniu licencjatu zamierza kształcić się w tematyce pedagogiki specjalnej.

Nasze Atuty więcej >>>