Nasz zespół


Dyrektor Szkoły
Leszek Ossowski – dyrektor szkoły, nauczyciel matematyki i geografii. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Geografii (Zakład Ameryki Łacińskiej , Instytut Krajów Rozwijających się), także studiów podyplomowych z Zarządzania Oświatą i Matematyki. Od początku kariery zawodowej związany z szeroko rozumianą edukacją. Po studiach przez dwa lata pracował dla „Gazety Wyborczej” i Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach akcji „Szkoła z Klasą”. Po przeprowadzce do Trójmiasta zatrudniony w Sopockiej Szkole Wyższej i w Sopockich Szkołach Autonomicznych, potem w Gdańskich Szkołach Autonomicznych na stanowisku dyrektora Gdańskiego Liceum Autonomicznego. W latach 2010–2013 dyrektor w międzynarodowej szkole podstawowej Warsaw Montessori School, następnie dyrektor Szkół im. Cecylii Plater-Zyberkówny. W latach 2011-2013 współpracował z Instytutem Badań Edukacyjnych będąc ekspertem w gronie przyrodników. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, KIK. Prywatnie mąż Doroty, tata Tosi, Ani i Franka.


Zespół:

Ligia Pawlak-Basińska – nauczyciel jęz. polskiego, wychowawczyni klasy IV w roku 2019/20. Absolwentka Wydziału Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji oraz Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, dokształcała się także na Uniwersytecie Notre Dame w stanie Indiana w USA, absolwentka licznych kursów i szkoleń, w tym XVII Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego, wieloletnia instruktorka harcerska, organizatorka imprez turystycznych oraz kulturalnych, w tym spotkań z artystami, koncertów i licytacji, wycieczek, rajdów i obozów. Uwielbia wędrówki i gra na gitarze. Swoje pasje wplata w zajęcia języka polskiego, przez co lekcje bardziej angażują dzieci i młodzież. Prywatnie mama dwojga dzieci.


Izabela Lachawiecnauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Absolwentka Pedagogiki Rewalidacyjnej i licznych studiów podyplomowych: Pedagogika resocjalizacyjna, Oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Zarządzanie oświatą. Ponadto pogłębia wiedzę na kursach i warsztatach. Między innymi ukończyła kurs międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat Przyjaciele Zippiego. W ostatnich latach pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i terapeuta w Szkole Podstawowej im. F. Chopina w Książenicach. Wcześniej nauczyciel w Przedszkolu Niepublicznym Kajtek w Adamowiźnie oraz przedszkolu Wesoły Autobus w Książenicach, gdzie pełniła funkcję dyrektora ds. dydaktycznych.
Współpracowała z Przedszkolem Niepublicznym Promyk w Ojrzanowie, w którym była odpowiedzialna za nauczanie indywidualne dziecka z niepełnosprawnością ruchową.


Weronika Rządkowska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i jęz. francuskiego. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Od lutego do czerwca 2017 roku w ramach wymiany studenckiej studiowała w La Haute École Charlemagne w Liège (Belgia). Jej specjalność to edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Jest aktywnie działającą Instruktorką Związku Harcerstwa Polskiego. Od 2013 r. prowadzi 1 Nadarzyńską Gromadę Zuchową “Radosne Wilczęta”.
Uczestniczyła jako współorganizator i wychowawca w licznych biwakach, rajdach, zimowiskach, obozach harcerskich. To właśnie harcerstwo rozbudziło w niej pasję do kształtowania wiedzy oraz charakteru młodego człowieka. Ma uprawnienia wychowawcy kolonijnego. Interesuje się językiem francuskim.
Lubi poezję śpiewaną oraz gra na gitarze, czego chętnie uczy innych.


Agata Czyrka – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, ukończyła również pedagogikę korekcyjną na tej uczelni. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku nauczyciela oraz dyrektora w placówkach przedszkolnych i szkołach – m.in. Akademii Maluchów w Warszawie czy placówkach edukacyjnych Tosi i Franka w Grodzisku Mazowieckim. Posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć metodą Glottodydaktyki Ojczystojęzycznej prof. Rocławskiego, Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz i „Dziecięcej Matematyki” prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Zafascynowana Pozytywną Dyscypliną, aktywnymi metodami nauki i rozwijaniem wewnętrznej motywacji u dzieci. Prywatnie żona Krzysztofa oraz mama Poli i Lilianny.


Natalia Janiak – nauczyciel jęz. angielskiego. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, filolog oraz absolwentka Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W ostatnich latach pracowała jako nauczyciel jęz. angielskiego w Szkole Podstawowej nr 26 w Łodzi, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jej zainteresowania skupiają się wokół kultury i metodyki jęz. angielskiego. W szczególności wokół zagadnień związanych z rozwijaniem sprawności mówienia i pisania w języku obcym. Nieustannie doskonali swój warsztat, wychodzi ze schematów. Na swoich lekcjach wykorzystuje różne metody i techniki.
Prywatnie żona Sylwestra, mama Jakuba i Mikołaja.



Dorota Ossowska
–  nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i jęz. niemieckiego; ukończyła studia na kierunku filologia niemiecka na Uniwersytecie Warszawskim oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami terapii pedagogicznej w Wyższej Szkole Przymierza Rodzin. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi na etapie edukacyjnym 0-III, w klasach starszych, gimnazjum i liceum, które zdobyła między innymi w Społecznym Gimnazjum nr 20 Raszyńska w Warszawie, w Zespole Ogólnokształcących Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Warszawie i w Sopockiej Szkole Autonomicznej. W swojej pracy zawodowej jest zwolenniczką metod opartych na obserwacji i praktycznym działaniu, odkrywaniu świata za pomocą zmysłów i doświadczeń. Jest nauczycielem ciągle poszukującym, dlatego przeszła kurs doskonalący “Pedagogika Marii Montessori w zakresie edukacji wieku dziecięcego”. Jej pasją są języki obce, rękodzieło i gotowanie.


Joanna Witkowska – psycholog, terapeuta, nauczyciel wspierający. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi. Prowadziła zajęcia edukacyjno-terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Ośrodek Wczesnej Interwencji w Warszawie, Gabinet Terapii i Wspomagania Rozwoju Dziecka „Huśtawka” w Grodzisku Mazowieckim). Jako psycholog szkolny udzielała wsparcia psychologicznego i prowadziła terapię uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Grodzisku Mazowieckim. Doświadczenie w pracy z grupami przedszkolnymi zdobywała jako nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Montessori „Wielki Mały Świat” w Książenicach. Lubi gotować, chodzić po górach, zajmować się ogrodem.


Krzysztof Karlicki –  trener szermierki, nauczyciel WF. Absolwent AWF Warszawa, kierunek wychowanie fizyczne, magister wychowania fizycznego. Założyciel oraz trener szermierki w Grodziskim Klubie Szermierczym. Drużynowy Mistrz Polski Seniorów 1991 (z AZS-AWF Warszawa), uczestnik Uniwersjady Sheffield 1991, Członek Kadry narodowej na mistrzostwach Europy w szabli Wiedeń 1991. Prywatnie mąż Iwony, tata Michała, Maćka i Mai.



Łukasz Mędrzycki – nauczyciel przyrody i geografii. Absolwent studiów geograficznych na Uniwersytecie Warszawskim, dodatkowo podyplomowe studia z polonistyki i pedagogiki na UW. Od 2008 roku współpracownik Centrum Nauki Kopernik (m.in. animator, demonstrator, trener, autor, ekspert, koordynator). W latach 2013-19 prezenter w Planetarium Niebo Kopernika. Trener warsztatów dla nauczycieli w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wykładowca i trener na uniwersytetach dziecięcych. Autor podręczników do geografii. Lubi m.in. czytać, podróżować, pielęgnować rośliny, gotować i strzelać z łuku.

Anna Rajkowska – nauczyciel historii. Absolwentka historii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie o specjalizacji nauczycielskiej i archiwalnej, a także studiów podyplomowych z dydaktyki Wiedzy o Społeczeństwie. Od 2007 roku pracowała w Instytucie Pamięci Narodowej jako archiwista, tworząc m. in. portale edukacyjne. Od 2012 roku pracowała w Szkole Podstawowej i Gimnazjum „Promienie” w Nadarzynie jako nauczyciel historii i WOS. Jej pasją jest śpiew i rękodzielnictwo. Prywatnie żona i mama czwórki dzieci.


Kamil Janiszek – instruktor piłki nożnej i lekkoatletyki. Absolwent WSKFiT Pruszków, kierunek wychowanie fizyczne, magister wychowania fizycznego. Czterokrotny reprezentant Polski w hokeju na rolkach. Były zawodnik hokeja na lodzie I ligowej drużyny „Legia Warszawa” i II ligowej drużyny „Warsaw Capitals”. Były zawodnik hokeja na rolkach i ligowej drużyny „Kobra Brwinów”.   Od 10 lat licencjonowany instruktor wrotkarstwa w pruszkowskim i brwinowskim klubie nauki jazdy na rolkach.


dr Monika Kącka-Rodak – prowadząca zajęcia popołudniowe / nauczyciel j. polskiego – Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2014 r. uzyskała stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. W 2017 r. ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Kształcenia Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS. Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne – zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci (Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szkoła Podstawowa i Gimnazjum „Promienie”). Przez pięć lat pełniła funkcję wychowawcy na obozach letnich i zimowych. Lubi pracować z dziećmi, rozwijać ich potencjał i rozbudzać zamiłowanie do języka i literatury. Prywatnie szczęśliwa żona i mama.



Anna Mądra – nauczyciel plastyki, techniki oraz informatyki. Magister technologii żywności, absolwentka warszawskiej SGGW, a w ramach studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Łódzkiej ASP. Swoje szeroko zakrojone pasje artystyczno-techniczne realizuje jako nauczyciel, a także instruktor ceramiki. W pracy z dziećmi i młodzieżą wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii i pedagogiki twórczości, rozwija indywidualne zdolności uczniów do twórczego myślenia i działania. Pracuje w szkołach podstawowych (do niedawna również w gimnazjach) oraz w swojej pracowni ceramiki i witrażu. Prywatnie – żona, mama dwójki dorastających dzieci, miłośniczka przyrody, kolekcjonerka roślin pnących.


Matthew Glabinski – American Native Speaker; wspiera zajęcia z angielskiego, sportowe, konwersacje. Ukończył z wyróżnieniem William Fremd Highschool. W sierpniu 2019 roku przyjechał na rok do Polski ze Stanów Zjednoczonych z Illinois. Interesuje się astrofizyką, ekonomią i informatyką oraz piłką nożną. W roku 2018, 2019 uzyskał uprawnienia sędziowskie (Illinois referee soccer committee) i pracował jako sędzia piłkarski na meczach IHSA i YSSL.


Krzysztof Marciniak – nauczyciel muzyki. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2004-2009) i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, (Kształcenie Muzyczno-Ruchowe). Swoją wiedzę i warsztat poszerzał u wielu autorytetów w kraju i za granicą, a w roku 2012 uzyskał certyfikat „Muzykoterapia”. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel muzyki, muzykoterapeuta, instruktor rytmiki i tańca. W 2013 roku założył Akademię Edukacji Artystycznej i Pedagogicznej „Bajka” i prowadzi zajęcia dodatkowe w przedszkolach i szkołach na terenie powiatu pruszkowskiego. W swojej pracy stawia na rytm i ruch. Jest zwolennikiem metody Emila D`alcroze i Batti Strauss.

Od 2014 roku prowadzi szkolenia nauczycieli. Jego podopieczni często reprezentują przedszkola na scenach w powiecie pruszkowskim, zdobywając liczne wyróżnienia na konkursach piosenki i tanecznych takich jak: „Mazovia Cup” w Brwinowie, Konkurs Piosenki Przedszkolnej w Nadarzynie, Konkurs Piosenki Religijnej w Pruszkowie i Nowej Wsi.


Daniel Olenderek instruktor Capoeira. Pseudonim sportowy Contramestre Lagarto.Trenuje Capoeira od 1996 roku. W 2000 i 2001 zajął wraz z drużyną pierwsze miejsce w pokazach na międzynarodowej prezentacji grup capoeira podczas Summer Capoeira Meeting w Hamburgu.
Jest organizatorem licznych warsztatów, pokazów i festiwali brazylijskich. Trenował grupy w Katowicach ,Wrocławiu, Tychach i Tarnowie. Obecnie prowadzi zajęcia w różnych szkołach i klubach sztuk walk na terenie Województwa Mazowieckiego. Posiada licencję instruktora samoobrony wydaną przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

Anna Mrozowska – instruktor baletu. Ukończyła Wyższe Studia Pedagogiki Baletu i Podyplomowe Studia Teorii Baletu na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Kurs Metodyki Nauczania Tańca Klasycznego Nicol Cavallin z Opery Paryskiej.
Była pracownikiem Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie jako nauczyciel tańca klasycznego i opiekun praktyk teatralnych. Była asystentem choreografa baletu “Pan Marimba” w Teatrze Wielkim w Warszawie oraz nauczycielem tańca flamenco w Studiu Taneczno-Aktorskim przy Szkole Baletowej. Jako uczennica Szkoły Baletowej w Warszawie występowała w baletach i operach Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Jako tancerka pracowała w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Jest dyplomowanym instruktorem metody Pilatesa. Od dwudziestu lat prowadzi zajęcia baletowe dla dzieci i młodzieży i to lubi najbardziej. Jest mężatką i ma czworo dzieci.

Anna Szymaszczyk – prowadzi zajęcia popołudniowe Dociekania Filozoficzne. Absolwentka Wydziału Pedagogiki UW, a także licznych studiów podyplomowych. Od zawsze zafascynowana nieoczywistością świata, człowieka i próbami ich badania.Od wielu lat prowadzi dociekania filozoficzne z uczniami szkół podstawowych i gimnazjów. W ramach Stowarzyszenia Phronesis  stara się propagować i praktykować rozwój różnych aktywności myślowych np. szkoliła nauczycieli w realizując projekt Pozwolić uczniom myśleć – organizowany przez Stowarzyszenie Phronesis i Gnieźnieńską Szkołę Wyższą Milenium.   Współorganizatorka Labiryntu Filozoficznego dla dzieci i dorosłych w Podkowie Leśnej oraz współautorka eksperymentu pedagogicznego pod nazwą Myślenie na scenie – adresowanego do uczniów starszych klas szkoły podstawowej i gimnazjum. Prywatnie jest mężatką, ma trójkę dorosłych dzieci. Lubi muzykę klasyczną. Wspaniale czuje się w otoczeniu natury.


Leszek Łabęcki – nauczyciel religii. Absolwent Wydziału Filozofii (specjalność Etyka) Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Studiów Podyplomowych (Studia Katechetyczno – Teologiczne na Bobolanum w Warszawie). Od 2001 roku jest katechetą.  Ważne jest dla niego, by dzieci poznawały i wyrażały w swoim życiu Bożą miłość. Jestem mężem i ojcem czwórki dzieci, lubi majsterkować, grać na gitarze, pływać.



Magdalena Srebrowska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (specjalizacja: psychologia kliniczna). Ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA. Uczestniczka licznych szkoleń psychologicznych dotyczących pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, w szczególności z autyzmem. Przez kilka lat związana z Fundacją Manzana, w której jako trener realizowała warsztaty psychologiczne dla dzieci i młodzieży.
Od pięciu lat pracuje w kilku niepublicznych podwarszawskich przedszkolach, gdzie czuwa nad prawidłowym rozwojem dzieci oraz prowadzi terapię z dziećmi z orzeczeniami o niepełnosprawności. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Szansa” oraz w Centrum Rehabilitacji Ruchowej i Mowy „RIM” zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci, konsultacjami dla rodziców, badaniem gotowości szkolnej oraz terapią. Prywatnie szczęśliwa żona i mama dwóch córek.


Agnieszka Okła-Barwicka – neurologopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta metody Tomatis; absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunkach Pedagogika – resocjalizacja i profilaktyka społeczna oraz Logopedia i Uniwersytetu Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej na kierunku Neurologopedia. Pogłębia swoją wiedzę i umiejętności na licznych szkoleniach i warsztatach. W pracy wykorzystuje interdyscyplinarną wiedzę oraz indywidualne, holistyczne podejście do dziecka. Specjalizuje się w diagnostyce i terapii zaburzeń mowy tj. dyslalia, opóźniony rozwój mowy, afazja. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Nasze Atuty więcej >>>